2024.10.07, 05:17
A legértékőrzőbb autók a hibridek

A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.

Minden autóvásárló szembesül a keserű valósággal, amikor drágán megvett autóját eladja, hiszen használtan sokkal kevesebbet ér: a vásárláskori és az eladási ár közötti különbséget hívjuk értékvesztésnek. Azonban ez az jellemző autónként változó. Sőt, időszakonként is. Most például, hogy az egymást követő válságok során jóval kevesebb új autó fogyott a piacokon, a használtpiacra is kevesebb kocsi jut ki. Ráadásul az új autók áremelkedése miatt is sokan inkább fiatalabb használtautót vásároltak, így felborult a kereslet és kínálat addigi egyensúlya. Egy amerikai felmérés arra jutott, hogy minden drágább lett, a használtautók pedig kevesebbet veszítenek értékükből, mint korábban: persze ehhez nem kell elmenni Amerikáig, itthon is így történt. Azonban a kereslet-kínálat viszonya, és az újkori árak változása nem az egyetlen, ami hat a használtpiaci árakra. Számít a gazdasági környezet és a konstrukció jellege is, ami az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt fontos, valamint a dráguló üzemanyagárak okán a fenntartás, így a fogyasztás kérdése is elsődleges az értékőrzés során.

Nem meglepő, hogy az értékvesztésben az élen továbbra is a luxusautók állnak (kivéve a Porsche egy-egy típusát), és szorosan felzárkóztak mögéjük az elektromos autók. Utóbbi első hallásra talán meglepőnek tűnhet ez, ám ha a tények magukért beszélnek. Az állami vásárlási támogatás nélkül maradt piacokon az új és használt elektromos autók iránti kereslet visszaesett. Továbbá az elektromosok kezdeti népszerűségét az is táplálta, hogy a korai elfogadók nagy számban vásárolták őket, mára megfogyatkoztak a lelkesedésből vásárlók.

A realistábbaknál gyakran elbukik az elektromos autó vásárlás: mert például nem épült annyi töltő, mint amennyit ígértek, a töltőkön az áramot drágán adják, így a fogyasztáson sem lehet olyan sokat nyerni, mint eleinte. A nyilvános töltőkön az áram ára többszöröse annak, amennyiért otthon a konnektorból jön. Akinek tehát nincs helye, lehetősége otthoni töltőt telepíttetni, annak a villanyautózás szó szerint drágább lehet, mint belső égésű motoros autóval járni. Így ma ott tartunk, hogy egy elektromos autó öt év alatt az újkori értékének a felét elveszti – szemben egy hibriddel, amely 20-25 százalékkal kevesebbet veszít.

 

Elektromos modellek értékvesztése az első 5 évben
1. Tesla 3 42,9%
2. Tesla X 49,9%
3. Nissan Leaf 50,8%
4. Chevrolet Bolt EV 51,1%
5. Tesla S 55,5%
EV-k átlagos értéke 49,1%

A villanymotor és az akkucsomag azonban nem feltétlenül jelent egyet a nagy értékvesztéssel.

Hibridhajtású kompakt SUV-K értékvesztése az első öt évben
1. Toyota C-HR 24,4 %
2. Subaru Crosstrek 24,5 %
3. Honda HR-V 26,2 %
4. Toyota RAV4 27,2 %
5. Nissan Kicks 27,5 %
Kategória átlagos értéke 38,0 %

 

Az értékvesztés szempontjából legrosszabbul szereplő típusok terén maradt a papírforma: az újként nagyon drága, később pedig jellemzően problémás és méregdrágán javítható luxusautók viselik meg legjobban a tulajdonosok pénztárcáját.

Luxusautók értékvesztése az első öt évben
1. Maserati Quattroporte 64,5 %
2. BMW 7 Series 61,8 %
3. Maserati Ghibli 61,3 %
4. BMW 5 Series (hibrid) 58,8 %
5. Cadillac Escalade ESV 58,5 %

 

 

Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban

Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.

...
2024.10.08. 13:06

Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban

Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.

Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon

2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.

...
2024.10.06. 11:37

Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon

2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.

Új korszak, új problémák

Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.

...
2024.10.01. 05:52

Új korszak, új problémák

Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.

Okoskerékpárokban gondolkodik a Lexus

A mai autók egyre összetettebben kommunikálnak a környezetükkel. A Lexus szerint ideje volna ebbe a körbe bevonni a kerékpárokat is.

...
2024.09.30. 05:31

Okoskerékpárokban gondolkodik a Lexus

A mai autók egyre összetettebben kommunikálnak a környezetükkel. A Lexus szerint ideje volna ebbe a körbe bevonni a kerékpárokat is.

100 éves az első autópálya

Az első autópályát Olaszországban építették, pont 100 éve adták át a forgalomnak.

...
2024.09.28. 16:58

100 éves az első autópálya

Az első autópályát Olaszországban építették, pont 100 éve adták át a forgalomnak.

Eladó Mr. Bean egyik autója

A tekintélyes autógyűjteményt birtokló Rowan Atkinson rendszeresen cserélgeti autóparkjának darabjait. Most egy Peugeot 205 GTI-t bocsátott aukcióra.

...
2024.09.25. 11:10

Eladó Mr. Bean egyik autója

A tekintélyes autógyűjteményt birtokló Rowan Atkinson rendszeresen cserélgeti autóparkjának darabjait. Most egy Peugeot 205 GTI-t bocsátott aukcióra.

A jövő üzemanyagai

Európai Mobilitási Hét: a jövő mobilitásához sokszínű és fenntartható üzemanyag-portfólióra van szükség.

...
2024.09.22. 07:04

A jövő üzemanyagai

Európai Mobilitási Hét: a jövő mobilitásához sokszínű és fenntartható üzemanyag-portfólióra van szükség.

Eltaktikázta magát a gyorshajtó

17.000 eurós bírságot kell fizetnie a német motorosnak, akit másfél hónap alatt 15-ször kaptak rajta gyorshajtáson.

...
2024.09.20. 06:44

Eltaktikázta magát a gyorshajtó

17.000 eurós bírságot kell fizetnie a német motorosnak, akit másfél hónap alatt 15-ször kaptak rajta gyorshajtáson.